Wiosenne przesilenie a dieta

16.03.2013

 

Przesilenie wiosenne dotkliwie odczuwa nawet co piąta osoba. Osłabienie fizyczne, bóle głowy, kłopoty z koncentracją i rozdrażnienie a także wypadanie włosów i kłopoty z cerą to typowe objawy przesilenia wiosennego… Jeśli je odczuwasz - zmień swój sposób odżywiania.

Dobrze skomponowana dieta na wiosenne przesilenie na pewno pomoże przetrwać ci ten trudny czas i pozwoli ci uzupełnić braki witamin i minerałów, które powstały w ciągu długich, zimowych miesięcy.

Twojemu obecnemu złemu samopoczuciu, prócz oczywiście braku słońca, winna jest w dużej mierze uboga w witaminy i mikroelementy zimowa dieta. Niedobór witamin i minerałów objawia się apatią, pogorszeniem pamięci, niedokrwistością, suchością skóry, tworzeniem się brzydkich zajadów, łamliwymi paznokciami i wypadaniem włosów.

Jak jeść, by lepiej się poczuć?

Wiosną należy jeść częściej – zalecamy 5 posiłków dziennie. Niezbyt obfitych, by nie obciążać żołądka. Nie zapominaj o śniadaniu przed wyjściem z domu, a później o drugim, małym co nieco (może to być owoc lub jogurt owocowy). Sięgaj jak najczęściej po pieczywo i mąki z pełnego przemiału, grube kasze, owoce, surowe lub blanszowane warzywa. Dobrze byłoby, abyście także zadbali, by w codziennym menu znalazły się:

·         ząbek czosnku – świetnie sprawdza się w leczeniu wiosennych przeziębień, a niektórzy naukowcy podkreślają, że może także zapobiegać rozwojowi nowotworów oraz obniżać ciśnienie krwi;

·         miód, który zwiększa ogólną wytrzymałość organizmu. Sprawdzano to, podając miód sportowcom. Ponadto działa lekko uspokajająco. Najlepiej na czczo wypijaj szklankę letniej przegotowanej wody z miodem i cytryną;

·         kiełki – kryją w sobie skoncentrowane witaminy i minerały, ponadto zawierają dużo błonnika i są niskokaloryczne;

·         czekolada – na dwie kostki gorzkiej czekolady możesz sobie codziennie pozwolić, bo czekolada doskonale poprawia humor, a dzięki zawartości magnezu koi nerwy;

·         woda – powinniście wypijać przynajmniej 2 litry dziennie, bo doskonale oczyszcza organizm z toksyn, ułatwia trawienie, poprawia nastrój i dodaje energii. Zamiast więc sięgać po kolejną kawę, wypij szklankę wody. Zmęczenie to bowiem często skutek odwodnienia.

« inne aktualności